Keresőoptimalizálás

Mik azok a belső linkek és mire valók?

A szöveges részekbe elhelyezett belső linkekkel nem csak vezethetjük látogatóinkat oldalunkon, hanem keresőoptimalizálás szempontjából is előnyös ezek alkalmazása, hiszen általuk kiemelhetünk, összekapcsolhatunk tartalmakat, növelve az oldalunk egyes részeire mutató releváns hivatkozások számát.

Hogyan válasszak kulcsszavakat?

A kulcsszavak kiválasztásánál az alábbi szempontokat érdemes figyelembe venned:

Mennyire releváns céged/szolgáltatásod szempontjából az adott kifejezés?

A köznapi ember (tehát a vevőid is) pontosan azokra a kifejezésekre keres rá online, amelyeket a hétköznapi beszédben is használ, ezért ezeket a kifejezéseket érdemes alkalmaznod weboldalad szövegezésénél is.

Fontos szempont az is, hogy épp az adott kulcsszóra, kifejezésre hányan keresnek a Google-ben.

Ezt a Google AdWords-ön belül biztosított https://adwords.google.com/KeywordPlanner funkcióval ellenőrizheted.

Az sem mindegy, hogy mekkora a verseny egy adott kulcsszóra.

Érdemes mérlegelni és lehetőség szerint ragozott alakot vagy földrajzi névvel szűkített kifejezést választani.

Mik azok a módszerek, amiktől tartózkodnom kell a keresőoptimalizálás során?

A Milyen módszerekkel kerülhetek előrébb a keresőkben? kérdésnél leírt technikák az ún. Fehér kalapos SEO technikák, amelyek a felhasználókra fókuszálnak úgy, hogy közben betartják a keresőmotorok szabályait is.

 

Ezzel szemben a Fekete kalapos SEO technikák, amelyek kizárólag a keresőrobotokra összpontosítanak, erősen kerülendők, ugyanis büntetést (hátrasorolást, kitiltást) vonhatnak maguk után. Ilyenek például:

Rejtett kulcsszavak a weboldal forrásában

Az oldal hátterével megegyező színben kulcsszavakat vagy komplett kulcsszavazott szövegeket rejtenek el a weboldal kódjában, amit a látogatók nem, csak a keresőrobotok látnak. A túl kicsi betűméret használata is már határesetnek számít.

Link-farmok, vásárolt linkek

A Google célja, hogy természetesen növekedjen a weboldalodra mutató linkek száma, ráadásul valóban működő releváns oldalakról, ezért a fizetős, katalógus jellegű link-farmokról a Google nyilvántartást vezet. Az ilyen helyekről vásárolt linkek alkalmazása szintén hátrasorolással járhat.

Túlzott kulcsszó használat

Ha az oldal szöveges tartalmaiban, valamint a metaleírásokban, címekben kulcsszó halmozást alkalmazunk, azaz az összes tartalomhoz viszonyítva túl sok kulcsszót használunk az adott szövegben, az szintén komoly büntetéssel járhat. Az ilyen szövegek az átlag látogató számára élvezhetetlenek, így nem éri meg próbálkozni, mert nem csak a Google, de a látogatók sem fogják díjazni. Általánosan elmondható, hogy érdemes a 2-6% közötti kulcsszó sűrűségre törekedni.

Milyen módszerekkel kerülhetek előrébb a keresőkben?

Számos technika létezik. Amit induló oldalak esetében mindenképp érdemes megtenni:

  • Minél több, a céged/szolgáltatásod szempontjából releváns, önálló (tehát nem másolt) tartalom biztosítása a weboldaladon.
  • Kulcsszó kutatással az optimális kulcsszavak kiválasztása, majd a szöveges tartalmak, címek, meta leírások, kép címek/leírások kulcsszavak szerinti optimalizálása.
  • Linképítés – A Google-nél még mindig él a „Madarat tolláról, weboldalt a rámutató hivatkozásokról.” elv, ami azt jelenti, hogy a céges weboldaladat annál relevánsabbnak értékeli, minél több – általa - minőséginek, az adott téma szerint relevánsnak ítélt oldalról mutat rá link. Ez esetben a linkek szövegezése sem mindegy.
  • Folyamatos tartalomgyártás (Pl. blog vagy hírek szekció) – Ez nem csak SEO, de márkaépítés szempontjából is előnyös. Egy részről érdekes és hasznos információkkal láthatod el a látogatóidat, másrészről friss, önálló tartalom, ami remekül kulcsszavazható és témába vág.
Miért nem találom a weboldalam a Google-ben rákeresve?

Mert időbe telik, míg a Google indexeli a weboldalad. Ahhoz, hogy a keresőrobotok megtalálják a weboldaladat, az kell, hogy minimum 1 - a Google-ben már megtalálható – weboldal hivatkozzon a te weboldalodra. Ezt az alap hivatkozást mi élesítéskor elvégezzük.

Ennek ellenére egy új weboldal új domainen eleinte szinte sehol sincs a keresőkben, és megfelelő keresőoptimalizálással is hetekbe telik, mire a kívánt kulcsszavakra keresve értékelhető helyre kerül a találati listákban.

Mitől SEO barát az Indul a cégem! weboldalak felépítése?
  • Keresőbarát oldalszerkezet segíti a látogatókat és keresőket is az oldalon való navigációban, és információk feldolgozásában.
  • Keresőbarát URL felépítés (ún. clean URL) segít jól beazonosítható, kulcsszavazható url-eket létrehozni az egyes oldalakhoz, ami szintén a keresők munkáját és a látogatók könnyebb tájékozódását segíti.
  • Automatizált, napi frissítésű oldaltérképet (sitemap.xml) biztosítunk, megosztva a Google-lel és a főbb keresőkkel.
  • Plusz a LiwCMS-t úgy alakítottuk ki, hogy a szerkesztő felületen egyszerűen, programozói tudás nélkül is hatékony SEO munkálatokat végezhess céges weboldaladon.
  • Mivel a népszerű tartalomkezelőkhöz képest (Pl.: Joomla, Wordpress) lényegesen kevesebb LiwCMS weboldal van az interneten, a Google egyedi szerkezetnek számítja akkor is, ha nem egyedi tervezésű az adott weboldal. Ennek köszönhetően Indul a cégem! weboldalad jobban reagál a különböző SEO technikákra, mint az opensource tartalomkezelőkkel készült weboldalak.