Blog

Sztorizz a cégedről és emlékezni fognak rád!

Ha elromlik az autód, te kihez fordulsz?

A hirdetésben talált szervizhez, ami weboldalán hosszú oldalakon át, száraz adatokkal ecseteli technikai és szakértői kiválóságát?

Vagy ahhoz a szerelőhöz, akit még hónapokkal korábban egy ismerősöd futólag említett, hogy XY márkaszervizben dolgozott sok-sok évig, ezért nagyon képben van az XY autók mindenféle nyűgjével-bajával? Neked meg, mit ad isten, épp XY márkájú autód van.

 

Hogy mi köze ennek a te cégedhez? Íme...


A fenti példával kb. le is vezettük a történetmesélés lényegét.
Egy jó céges történet emlékezetessé tesz a vevőid fejében. Mert a fogyasztók az embert keresik a márka mögött. Mindig.

 

Nem csak amiatt választod majd nagy valószínűséggel a szerelőt, akit ajánlottak, mert az ismerősöd mondta (emiatt is, de erről majd egy másik posztban írunk), hanem azért, mert kaptál hozzá egy személyes sztorit, ami miatt egyáltalán emlékszel rá, és ismeretlenül és látatlanban is már jobban bízol benne, mert úgy tudod, ő az XY autók helyi szakértője. Az pedig már a szerelő érdeke lesz, hogy erre a megelőlegezett bizalomra rá is szolgáljon.

Miért fontos, hogy sztorizz?

Te, én és igen, a vevőid is (!) rengeteg döntést hozunk egyetlen nap alatt. Döntéseinket alapvetően racionálisan, pontos adatok, információk alapján igyekszünk meghozni, ami valljuk be, iszonyat fárasztó!

Gondolj csak bele: egy egyszerű bevásárlásnál mennyi információt futtatsz végig fejben! Ez pedig még hatványozódik, ha új műszaki cikket vásárolsz: fejben összerakod az elképzelésed, megnézed a kínálatot, összehasonlítod az árakat, technikai paramétereket, szállítási infókat, leszűkíted a kört kb. 3-4 termékre, aztán ott vagy, hogy ár-érték arányban ugyanazt tudja mind, te meg vakarod a fejed, hogy melyiket válaszd. Na, ilyenkor jön a sztori ereje.

 

Mert az egyik felé mégis húz a szíved, már az első perctől kezdve. Mert olvastad, hogy egy egyetemi projektből indult (menő, innovatív), vagy épp ez a cég dolgozik be a NASA-nak is (minőségi), vagy mert az éves árbevételük X százalékát éhező gyerekek megsegítésére fordítják, mert az alapító is gyerekként éhezett (emberséges). Ugye?

 

A történetek az érzelmekre hatnak, kapcsolatot alakítanak ki a márka és köztünk, és megkönnyítik a döntéseinket úgy, hogy észre sem vesszük. A történetek révén közelebbinek érezzük a márkát, pozitív prekoncepciónk alakul ki vele kapcsolatban, számunkra meghatározó jellemzőkkel, üzenetekkel társítjuk és hajlamosak vagyunk akkor is azt választani, ha lenne olcsóbb vagy igényeinkhez jobban passzoló termék/szolgáltatás a piacon.

Összefoglalva:

Ha sztorizol, azzal segítesz a vevőidnek, hogy:

  • emlékezzenek rád
  • kedveljenek
  • összekapcsoljanak egy számukra fontos jellemzővel, üzenettel (Pl. Manna – természetes, bőrbarát)
  • elkötelezetté váljanak a terméked, szolgáltatásod vagy akár maga a céged iránt
  • és akár magasabb áron is megvegyék, amit kínálsz.

 

Ez a deal egész jól hangzik egy-két történetért cserébe, nem? De tényleg ilyen egyszerű lenne?

 

Következő cikkünkből kiderül.



Vissza