Blog

Ettől lesz szuper a céges sztorid

Azt már leírtuk korábban – előttünk pedig már nagyon sokan, köztük igazán nagy nevek is – hogy a céges történet arra való, hogy felfigyeljenek, de, ami még ennél is fontosabb, hogy emlékezzenek rád! Ezt pedig úgy érheted el, ha a száraz tények és sablon jelzők helyett olyan formába csomagolod a mondandód, ami felkelti és leköti az emberek figyelmét.

 

De mi teheti valóban sikeressé a sztoridat? Nos, most ehhez adunk néhány tippet.

 

Apropó, ha lemaradtál arról, hogy miért must-have dolog manapság a jó céges sztori, és, hogy hogyan találhatsz rá a tiédre, akkor olvasd el korábbi cikkeinket ITT és ITT.


 

Kezdjük az alapoknál: mi sztori és mi nem az?

Nem sztori

Ha felsorolsz olyan jelzőket, mint megbízható, pontos, komplex, minőségi, professzionális, egyedi, személyre szabott, olcsó, prémium…stb. az nem sztori. Ha azt mondod, hogy tiéd a legnagyobb, a legjobb, a legszebb, a legdrágább…stb. termék vagy szolgáltatás a piacodon, az sem az. A potenciális vevőd meg rád néz, legyint, és elhaladva még megjegyzi, hogy „Na persze. Messziről jött ember azt mond, amit akar.”

Fél sztori

Ha részletesen leírod, hogyan dolgozol, milyen gépekkel, mit miért csinálsz, az már fél sztori, hiszen már mond rólad valamit.

Na, ez már sztori!

Ha a fenti példáknál maradva elmeséled, hogy pályád elején volt egy komoly minőségi baki, amit így meg így javítottatok ki, és ennek köszönhetően megmaradt, sőt még szorosabb lett a partnerség a sztoriban szereplő ügyféllel, és annak érdekében, hogy ilyen probléma többet ne fordulhasson elő másnál, azóta XY minőségbiztosítási folyamaton megy keresztül minden termék, Na, ez sztori.

Vagy, ha leírod, hogy azért úgy sütöd a lángost, ahogy, mert ez a recept családi örökséged és a nagymamád, meg az ő nagymamája, sőt már az ő nagyija is így csinálta, és gyerekként te ezen nőttél fel, imádtad, és ezt a romantikus nagyi főztje érzést szeretnéd átadni mindenkinek, aki nálad eszik. Na, ez szintúgy sztori.

Ha mesélsz, valóban mesélj, ne csak beszámolj!

Ha valami iránt elkötelezett vagy, ha szereted csinálni, ha büszke vagy rá, akkor az felvillanyoz, szívesen beszélsz róla és ez másoknak is átjön. Mesélj az ügyfeleidnek úgy, mintha mindegyikük mellett ott állnál és személyesen sztoriznál nekik.

 

Ami jól jöhet:

Érzelmek

Érzed a különbséget a fenti példáknál? Az érzelmek. A dráma. A megoldás. A tanulság. Semmi extra, csak ugyanazok az érzések és elemek, amikért moziba meg színházba is járunk vagy regényt veszünk a kezünkbe.

A lángosos sztorinál tuti neked is eszedbe jutott a nagymamád és az általa készített finomságok. Vagy a minőségi bakis példánál átfutott az agyadon, hogy milyen korrekt ez a cég, hogy nem mismásolt, hanem megoldotta és azóta is ügyel rá, hogy ne fordulhasson elő.

Pedig írhattunk volna csak annyit is, hogy az egyik minőségi gyártást végez, a másik pedig tradicionális recepteket használ…

Tetőpontok

Kell a feszkó, na! Megoldandó probléma, kiakadt ügyfél, nehéz indulás: Nem ciki megmutatni, hogy milyen nehézségeken lendültél át sikerrel, hiszen ezek a kihívások tették azzá a vállalkozásod, ami. Mi emberek meg rajongunk azért, ha valamin izgulni lehet, aztán megnyugodni, hogy újra sikerült megugrani egy újabb akadályt és minden 100%-ig rendben van.

Önazonosság

A jó céges sztorihoz nem árt, ha tudod, hogy neked mi a fontos. Mi az a jellemző, amiben nem tudod meghazudtolni magad, mik azok az értékek, amiket át szeretnél adni vagy épp mi az az ÜGY, ami mögé teljes mellszélességgel beállnál.

(Képzeld, nekünk sem annyi a küldetésünk, hogy weboldalakat készítsünk.)

Ha megvan a MIÉRT, onnantól gyerekjáték jó sztorit összehozni!

 

Összefoglalva

Biztosan te is tudsz mondani legalább három olyan céges történetet, ami inspirálóan hatott rád. Aminél azt mondtad, hogy ez igen! Én is meg akarom csinálni! Én is így akarok élni! Én is ilyen vezető, ügyfél, partner…stb. akarok lenni!

Gyakori, hogy az emlékezetes céges történetek nem a cég sikerét helyezik a középpontba, hanem azt az utat, kitartást, áldozatot, majd megoldást, amellyel elérték azt, és épp azzal a példával emelik az adott márka értékét, amivel azt éreztetik, másoknak is sikerülhet.

Ez is egy technika és lehetőség a számos történet típus közül, a lényeg azonban mindegyiknél ugyanaz:

 

Mesélj őszintén, vigyél bele érzelmeket, és ne hagyd ki a hibákat, nehézségeket sem, hiszen attól lesz valódi.

 

Következő cikkünkben megmutatjuk, hogyan használd a történetmesélést céged mindennapjaiban!



Vissza